AH WORK WORK

En av de saker jag mest ser fram emot på sommaren är när jag får följa med pappa när han jobbar. Det är så otroligt mysigt att starta bilen tidigt, tidigt på morgonen och sen åka runt i Sverige och möta nya människor och vara på nya platser varje dag.

Gå i skogen, prata med okända människor som mer än gärna bjuder på fika (man får räkna med flera koppar kaffe om dagen) och se nya ställen ingår i det han gör. Och jag bara hänger på och har det trevligt och försöker vara lika charmerande mot alla som pappa är (han är ett litet charmtroll. Efter att man pratat med honom i någon minut älskar vem som helst honom).

Fast jag slipper göra det jobbiga; sälja hus och värdera mark. Jag hänger bara på med kameran i högst hugg!

I vanliga fall brukar vi sova över på ett hotell, men den här gången hann vi med allt vi skulle göra och ta bilen hem. Typiskt, men det kommer mer tillfällen.

Här är några bilder: 


Lämnar sommarstugan 06.00.

Morgonsol!

Jag och mitt lilla troll i gryningen.

Första jobbet: värdera 5000 kvadratmeter skog...


Superfin äng.


Pappa och Lina.

Jag vet inte hur många sådanna här bilder jag har, men det blir aldrig tråkiga! Skrattar varje gång.

Skit ungen!




Typ tredje stoppet: Mysig hamnstad...

... med mysiga hus...

... sluttande gator...

... och tjusig kvällssol.

Nej, nu ska jag försöka ta kontakt med Elvira.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0