SOMMAR

Det känns så konstigt. Jag är inte van vid den här känslan. Att vakna upp på morgonen utan att känna stressen över någonting som har med skolan att göra. Jag är van vid att alltid vara stressad över ett kommande prov eller en inlämningsuppgift. Men nu är det över. Åtminståde i två månader.
Det känns konstigt.
Men skönt.
Nu kan jag verkligen känna att hela sommaren är framför mig. Jag kan göra vad jag vill. Vad jag vill!


Den här sommaren har jag inte mycket planer. Och det känns bra. Ta dagen som den kommer istället.
De planer som finns är sommarjobb (göra iordning mellanmål och servera lunch till fotbollskolabarn, fett lätt!) och festival. Peace & Love såklart. Sen vill jag självklart till Stockholm och till Umeå. Och följa med pappa på sina jobbresor. Det är alltid super mysigt. Sen får man ju inte glömma Sommarstugan. Där kommer jag spendera många dagar eftersom det bara tar femton minuter att åka dit plus att jag älskar det stället! Göteborg vill jag ju till såklart! Träffa vänner och släktingar.
Mer vet jag inte. Men jag hoppas att mer händer. Glass tillexempel. Nej. Utflycker! Spontana utflyckter! Finns det något bättre? Nej skulle inte tro det va.

Godmorgon föresten. Klockan är tio över nio och jag ligger i sängen med en plågsam mage och lyssnar på en hemmabbränd skiva som Elvira gav mig i födelsedagspresent när jag fyllde år i januari. Hon fyller år imorgon och jag ska ge hennes present till henne imorgon. Bra.

Hej då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0