FÖRSTA DELEN.


Nej hurrni, det blev visst lite bilder idag i alla fall. Men bara lite, från första dagen, slasch, resan dit. Alltså först flyg till Turin Italien, sen buss över till Frankrike och Val Thorens. Det blev lite strul med flygresan så vi fick vänta på Arlanda i ungefär fyra extra timmar. På den tiden hann jag bland annat slänga bort lite stålar på skit. Jag hade nämligen bestämt mig för att Tax free shoppa lite när jag ändå var där, så jag raffsade åt mig några av mina sparpengar och styrde stegen mot Chanelhyllan vid sminket. Mina tankar var inställda på ett svart nagellack. Jag letade, jag hittade, jag införskaffade. Riktigt töntigt glad och stolt var jag som var ägare av ett eget Chanelnagellack. Sen när jag provade lacket i all min iver inne på Starbucks (!!) fick jag nästan hjärtstillestånd när jag märkte att det inte kom någon färg när jag målade. Förtvivlad smetade jag på mer och mer tills jag insåg att jag hade köpt ett vanligt färglöst glanslack. Hur i helvete skulle man veta det när det står på frankska och när burken och även penseln är svart? Bara undrar liksom!
Sen blev det strul med bussresan också då vi skulle över gränsen mellan Italien och Frankrike. Det pågick nämligen vägarbete i tunneln mellan de båda länderna och självklart kom bussen dit precis när vägen var avstängd, så vi fick vänta på parkeringen utanför i undefär två timmar tills tunneln öppnades igen. Kan tilläggas att detta var någongång mitt på natten, tror vi kom därifrån vid halv två tiden. Sen, vid fyra tiden på natten anlände vi äntligen till Val Thorens och hotellet, sov till nio, åt frukost och spurtade efter det ut i backen. Sweet.

Mer bilder kommer imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0