STARLIGHT - MUSE.


För min del startar inte sommarlovet när fröken säger adjöken. Nej, inte alls. Utan mitt sommarlov tar fart vid midsommar. Så har det alltid varit och kommer alltid vara. Detta pågrund av att vi alltid flyttar ut till sommarstugan vid den tiden på året. Och sommarstugan är sommar för mig. Imorgon är tanken att vi ska bosätta oss därute och jag längtar som fan. Det tar bara en kvart att åka ut dit så att ta sig in till stan eller träffa kompisar är inget problem. Inte för att jag kommer åka någonstans, jag kommer spendera så mycket tid som möjligt med mina tankar och planer i hängmattan i solen eller i roddbåten på vattnet eller på bryggan med en hatt över ansiktet, grässtrå i munnen och ett fiskspö i handen. Behöver liksom inget annat. Har mycket att packa dock, men det löser sig.

Annars har jag en storebror av två på besök med familj. Så det är det jag ska fokusera mig på nu. Dessutom känner jag doften av tänd grill genom det öppna fönstret. Jummie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0