SKABB ON MOVING DAY.


Kjol mammas, linne Stadium.

Jag försöker vänja mig vid tanken på att det här är sista dagen som jag bor ute i sommarstugan. Vi flyttar in till stan idag. Men det ska bli skönt. Väldigt skönt faktiskt. Mitt rum, min säng, mina kompisar. Ja, jag har skäl att längta. Men samtidigt, det tar max en kvart till tjugo minuter att åka emellan husen, så att träffa vänner borde inte ha varit något problem. Men att få ut någon hit som faktiskt vill vara här, det var svårt. Men det är så mysigt här, så man klarar sig.
Fast så sentimental ska jag inte vara över att vi flyttar in till stan. Vi kommer åka ut hit varje dag i alla fall. Som vi gör när vi bor här. Då åker vi in till stan varje dag då med. Alltid är det något. Men grejen är att då vi flyttar tillbaka betyder det att sommaren snart är slut. Det blir som en liten förberedelse. Bäst att vi flyttar dit där vi vet med säkerhet att vi kommer kunna ha det varmt och skönt när kylan kommer. Suck. Höst betyder att skolan börjar. Inte så vidare sugen på den taken direkt. Jag behöver något eller någon som kan hålla mig uppe när det inträffar. Skolstarten. Will you be my savior? Jag får köra på den taktiken och gå runt och fråga människor på stan. Ja, så blir det.
Nu ska jag slutar skriva skit och äta frukost istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0