KAFFE&VOUGE

Jag är sjukt förbannad. Om en halvtimma måste jag cykla till skolan, och om en halvtimma och fem minuter kommer jag cykla hem igen. Så sjukt jävla onödigt.
Jag bryr mig faktiskt inte om vad jag får för betyg i engelska. Eller jo, det gör jag väl, men jag behöver inte veta det nu. Inte idag.
Jag funderar på att göra en liten kup efter samtalet... Inget drastiskt då da utan kanske svänga in på stan när jag ändå är där och köpa något finurligt. Med vilka pengar? Ingen aning.
Kaffe. Kaffe ska jag köpa. Inte färigt, utan sådant man blandar ner i kokande vatten. Det kan vara bra att ha om jag ska hålla mig vaken hela dagen och plugga. Det gick ju inte så vidare bra igår. Somnade vid köksbordet vid fyra tiden.
Dessutom är sådant kaffe lättare att göra. Jag fattar fortafarande inte hur man brygger kaffe, även fast pappa har visat mig ungerfär en gång i vecka i flera månader nu.
Det är hopplöst.
Vouge. Vouge ska jag nog köpa. Eller ska jag vänta och ta sommar nummret istället? Där i finns det en sådan fin fotoshoot i Paris.
Eller så tar jag båda.
Vi får se.

Nu måste jag föna håret.
Och cykla iväg.
kommer hem med kaffe och Vouge.
Ett sådant liv vill jag ha.
Där endast kaffe och modeblaska står på inköpslistan.
Pussar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0