MY DREAM DRESS.

Om sisådär en timme måste jag återigen åka till skolan för att fördriva min tid i ett mörkerrum där jag garanterat kommer att somna i och med den dova belysningen och alla de olika kemikalierna som svävar omkring därinne. Inte sådär jätte uppiggande, men tanken på att jag kommer vara ledig imorgon gör mig starkare. Efteråt ska jag hem till någon tjejs källare, och om jag lyckas hålla mig vaken och social under den tiden tror jag knappt på. Jag är nämligen så ofantligt trött så att inte ens mina läsglasögon kan få mig att se skarpt. Men det är inget en stor kopp kaffe från pressbyrån kan ordna.

Om det hade varit en varm sommarnatt hade jag gärna sett ut såhär, iförd en fantastisk vintage-Givenchy klänning från 70-talet med smycken i guld runt hals och handled. Fast jag hade nog själv kört med ett par andra skor. Gärna ett par slitna Golden Goose boots, mina favoriter. Sen hade ju pricken över i:et varit om jag faktiskt var mörkhårig, vilket är så mycket finare än att vara blond. Hm.
Men med tanke på vädret (kyliga vindar och ständiga regnskurar) och min ekonomi (jag är paaank) så får det bli inget mindre än skinnbrallor och nya t-shirten med ränder och glittriga axlar. Det är inte så pjåkigt det heller, men kan inte mäta sig på långa vägar med klänningen ovan. Åh, om jag ändå kunde få tag på någonting liknande till sommaren...
Nej hurrni nu ska jag försöka slummra lite grann innan jag drar iväg mot skithålet (ursäkta ordvalet). Kanske ska man fixa med mat? Palla.
See yah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0