THE SAD GIRL

Just nu sitter jag och äter en jätte äcklig sallad från Rosalies. Riktigt arg är jag. Åh! Jag åkte ju till skolan idag, även fast jag inte ville, men jag tänkte att det nog vore bäst så. Att åka menar jag. Jag skulle ju trotts allt ha min första fotolektion på torsdagar istället för på fredagar så då är det ju bra att vara där. Men neej, åh neeheheej. Istället visade det sig att lektionen var inställd av något skäl. Vilket bettyde att jag fick gå på klassrådet i några minuter och sen var den dagen slut.
Men det slutar inte där. Jag bestämde mig för att eftersom jag ändå var uppe på stan kunde jag ju faktiskt köpa med mig mat så att jag skulle slippa ställa mig och laga gröt eller ta fil och flingor när jag kom hem. Så jag gick till Rosalies och beställde min favorit sallad (en vegetarisk grej med en underbar dressing) men fick istället en plastburk och blev iväg skickad till salladsbaren där jag fick roffa åt mig av vad som fanns. Bara äckliga saker kan jag säga. Men jag fyllde i alla fall burken full (mest bara för att deras grejer skulle ta slut) och sen fick jag be snällt om jag kunde få en påse (vilket alltid alla får) så att jag kunde ta med mig burken hem och först då frågade de om jag ville ha någonting att dricka eller en brödbit. Jag var förbannad och sa nej och marscherade ut.
Nu har jag ätit upp salladen. Och det var inte lite det. Jag är proppmätt och har ont i magen, men eftersom jag är en sån som bara kan bli riktigt mätt på god mat så är jag fortfarande sugen på någonting. Men att komma in i köket förtillfället är omöjligt för pappa fick ett av sina välkända ryck och har nu slipat och lackat alla bänkskivor vilket har resulterat i att spisen står mitt i rummet och allting ligger huller om buller. Jätte roligt, verkligen.
Sen har jag fått reda på att hans dödsanons kommer skrivas av tidningen själv på lördag och troligen bli jobbigt sentimental och begravningen kommer inte ha några blommor utan motorcycklar. Jag orkar inte med det där just nu! (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) Jag vill bara skrika. Någon som vet hur det känns?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0