FAMILJEKLENOD.


En av de presenter jag fick igår och uppskattade mest måste nog vara det här armandet. Den har gått i arv i familjen i några generationer, och igentligen fick jag det för några år sedan men min mamma skyndade sig att sätta in den på banken (lack of trust?) så jag har inte haft tillgång till den. Tills nu.
Den har fyra berlocker. Mina favoriter är pärlan och fågelburen, som faktiskt har en fågel i sig om man tittar närmare.
Armandet kanske inte inte är världens finaste ur en estetiskt synvinkel, men ur en symboliskt älskar jag den. Man känner sig lite hedrad när man vet att flera i familjen har burit den tidigare och att det nu är min tur att få liv i den. Jag vet dock inte riktigt hur de tidigare ägarinnorna skulle reagera när de ser att jag tänker matcha armandet med en silverklocka och svarta naglar, men nya generationer är nya tider vilket är nya idéer och nya smaker.

Förövrigt ligger jag fortfarande i sängen,
är hel slut och pluggar franska. Jag överväger starkt att sträcka mig efter mobilen och ringa ner till pappa och fråga om han kan komma upp med en kopp kaffe. Slö? Jag? Pyttsan!

P.S Jag känner att jag har varit ganska sentimental den senaste tiden och därför tänkte jag ta tillfället i akt och tacka er, alla ni som följer min blogg eller som bara tittar in lite då och då. Ni betyder så himla mycket och det är tackvare er som jag fortfarande håller på. TACK!
Om det är någonting ni vill se eller läsa mer av, hojta till. Jag är till ert förfogande.

P.S 2 SKINIMITATIONSBYXKORNA från några inlägg sedan kommer från H&M, men jag köpte dem för ett tag sedan. Kolla annars Gina, Cubus, Zara eller Lindex. Jag tror jag har sett varianter där.

PUSSS!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Tack sjalv for en underbar blogg! Det ar den forsta jag oppnar nar jag startar min dator. Tillochmed innan alla 'stora' bloggar. Till skillnad fran dom ar din full med inspiration, och en harlig attityd :)

Kram!

2010-01-10 @ 16:53:30
URL: http://bloomingdales.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0