THE BOAT THAT ROCKED.




Nu är det såhär att jag vill tipsa er om en film. En underbar film. Det svårt att säga vad den handlar om utan att skriva en hel roman, men i korta drag handlar den om några killar under 60-talet som lever på en båt ute i Nordsjön som driver en piratradiostation som ändast spelar rock och pop-musik. Typ så. Musiken i filmen är underbar och människorna är sånna man gärna vill leva med resten av livet. Det är till och med så att jag vill bo tillsammans med dem ute på båten, och jag är ändå livrädd för vatten. Vill ni höra bra musik, se filmen. Vill ni se riktiga män, se filmen. Vill ni skratta, se filmen. Ja, se filmen helt enkelt.

P.S. Midnight Mark (killen med ciggen i munnen och fingret i luften) är min drömman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0